ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

0
3138

Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο του Αντώνη Κέζου με θέμα,  «Το απόλυτο επαγγελματικό πλάνο φυσικής κατάστασης «.

 

Πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια στην προπόνηση ταχύτητας στον ετήσιο προπονητικό σχεδιασμό, με τον ίδιο τρόπο  που πρέπει να γίνει και με τη δουλειά στη τεχνική, εξασφαλίζοντας ότι η δουλειά στη ταχύτητα  θα έχει θετική επίδραση σε όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με αυτήν.

Στην φάση της προετοιμασίας η εργασία στην ταχύτητα , ο χρόνος αξιοποιείται με την ανάπτυξη των μυϊκών ικανοτήτων (αγωνιστικοί και ανταγωνιστικοί μυς/μυϊκές ομάδες), τον συντονισμό, και όχι τόσο στην αερόβια αντοχή (που βασίζεται στην  οξειδωτική ενεργειακή διαδικασία ).

Η μυϊκή τόνωση που προηγείται της προπόνησης ταχύτητας βοηθά στη μυϊκή σύσπαση και στη δουλεία πάνω στη δράση και αντίδραση.

Η μοντέρνα τάση ακολουθεί τη μέθοδο μιας προπόνηση δύναμης πριν την προπόνηση ταχύτητας, χρησιμοποιώντας την εναλλαγή  φορτίου βαρύ – ελαφρύ (μετατροπή δύναμης). Αυτό το σχήμα ενισχύει επίσης τη δυναμική της διαδικασίας συντονισμού.

Η προπόνηση ταχύτητας είναι μια ποιοτικά εξαρτώμενη δουλειά που απαιτεί μεγάλη πνευματική αφοσίωση (συγκέντρωση, προσοχή και δύναμη θέλησης) και ένα υψηλό επίπεδο κινήτρου, για αυτό είναι σημαντική η εισαγωγή μιας ποικιλίας μορφών προπόνησης (Αγωνιστικών ασκήσεων και δραστηριότητες που έχουν περιεχόμενο συναγωνισμού).

Δύο προπονήσεις εργασίας  στην ειδική ταχύτητα προγραμματίζονται συνήθως στον εβδομαδιαίο προπονητικό κύκλο. Στην αρχή του κύκλου, η έμφαση πρέπει να δίνεται στην ταχύτητα της εκτέλεσης ( μη γαλακτική αναερόβια ή γαλακτική αναερόβια διαδικασία).

Στο τέλος της εβδομάδας, η δουλειά πρέπει να επικεντρωθεί στη ταχύτητα αντίδρασης (αντίδραση και ζωντάνια).

Παρόλο που η γαλακτική αναερόβια ταχύτητα (ταχύτητα αντοχής) παίζει μόνο έναν δευτερεύοντα ρόλο στο ποδόσφαιρο, είναι ωστόσο απαραίτητη για να εισάγει μέγιστες προσπάθειες μεταξύ 10 και 15 δευτερολέπτων στη προπόνηση.

Αυτός ο τύπος της γαλακτικής προπόνησης (που καλείται επίσης ικανότητα αντοχής) θα επιτρέψει στον παίκτη να επεκτείνει τη φάση της προσπάθεια μέγιστης έντασης. Είναι σωστό να πετύχουμε μια αρμονική εργασία των δύο αυτών μορφών προπόνησης που να εξασφαλίζει την ίση εργασία και στις δύο παραμέτρους ταχύτητας.

Αναερόβια αγαλακτική –  Αναερόβια γαλακτική προπόνηση ταχύτητας).