ΤΑ ΛΕΦΤΑ… ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ

0
476

Με αφορμή την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγγλικών ομάδων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις για την τριετία 2015-2018 από το δίκτυο BT Sport έναντι 1 δισεκατομμυρίου διαπίστωσα πόσο μεγάλη είναι η απήχηση του προιόντος. Κυρίως του Τσάμπιονς Λίγκ. Δευτερευόντως του Γιουρόπα Λίγκ. Για τον λόγο αυτό η NIKE επένδυσε στη Γιουνάιντετ 720 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 10 χρόνια. Δηλαδή 72 εκατομμύρια το χρόνο. Και αυτό γιατί είναι πολύ περισσότερα τα έσοδα που θα έχει. Παράλληλα λαμβάνει τέλος η μετάδοση των δύο διοργανώσεων από επίγεια κανάλια επί δεκαετίες καθώς το προαναφερθέν κανάλι είναι συνδρομητικό. Το ζήτημα είναι πώς η Ουέφα έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα προϊόν ζηλευτό σε κάθε επίπεδο. Το Παγκόσμιο Κύπελλο,συγκεκριμένα η Φίφα,δεν πλησιάζει καν τα νούμερα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας και με το ρυθμό αυτό αυτά θα φαντάζουν όνειρο θερινής νυκτός. Στο παρελθόν η κατάκτηση ενός Μουντιάλ ήταν το όνειρο κάθε μεγάλου παίκτη. Όμως στα χρόνια αυτό ξεθώριασε καθώς σήμερα στόχος αποτελεί η κούπα με τα μεγάλα αυτιά.

Το κόλπο της Ουέφα

Ο οικονομικός κολλοσός  που ακούει στο όνομα Ουέφα έχει δημιουργήσει ένα σύστημα ρεαλιστικής ανάπτυξης της ίδιας και των συλλόγων, το οποίο αφήνει ικανοποιημένους τους πάντες. Τη στιγμή που πρακτικά αν το δει κάποιος είναι ο κύριος αιμοδότης των ομάδων εκμεταλλεύται τα πριμ σε αυτές σε έμψυχο υλικό.Τ ι εννοώ; Eίναι ξεκάθαρο πως η υπερκοστολόγηση στις μεταγραφικές περιόδους οδηγούν τους σπόνσορες σε καταβολή όλο και μεγαλύτερων ποσών. Φυσικά το μεγαλύτερο μέρος αυτών καταλήγουν σε αυτή. Αντέχει κάθε Μάη να αδειάζει τα ταμεία της προς όφελος των ομάδων αφού το καλοκαίρι αυτα θα ξαναγεμίσουν με νέες συμφωνίες. Η συμμετοχή στους ομίλους αποφέρει 8,6 εκατομμύρια σε κάθε ομάδα, σύν ότι κέρδη έχεις απο τις νίκες. Τη στιγμή που η Εθνική μας ομάδα θα καρπωθεί κάπου στα 10 εκατομμύρια για τη συμμετοχή της στο προσεχές Μουντιάλ. Για μια οργάνωση που γίνεται κάθε τέσσερα χρόνια δεν μου φαίνονται αρκετά.

Η διαφορά

Εδώ εντοπίζεται και η μεγάλη διαφορά των δύο οργανισμών που δεν είναι άλλη απο τα πρόσωπα που είναι τα κεφάλια τους. Αναφέρομαι στον Μισέλ Πλατινί και στον Σέπ Μπλάτερ. Απο τη μία υπάρχουν φρέσκες,νέες ιδέες και ριζικές αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας της Ουέφα ενώ απο την άλλη η Φίφα λειτουργεί-υπολειτουργεί μένοντας στάσιμη σε απαρχαιομένες μεθόδους προώθησης ενός πραγματικά μεγάλου τουρνουά. Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζεις,αλλά και να έχεις επιβλέψει για αυτό,πως οι δύο καλύτεροι του πλανήτη θα πάρουν μέρος και να μην έχει ξεκινήσει μια διαφημιστική καμπάνια. Να μην έχεις ετοιμάσει ένα βίντεο με τους καλύτερους που θα πάρουν μέρος.

Σαφώς και το Γιουρόπα Λίγκ προσπαθεί να κινηθεί στο επίπεδο της πρώτης διασυλλογικής διοργάνωσης αλλά εκ των πραγμάτων δεν θα μπορέσει ποτέ να το φτάσει για έναν και μοναδικό λόγο. Πολύ απλά γιατί οι καλύτεροι αγωνίζονται στο Τσάμπιονς Λίγκ. Είναι όμως τόσο μεγάλη η απήχηση και των δύο προϊόντων που εύλογα καταλήγεις στο συπέρασμα πως  money makes the world go round…….

 

Βασίλης Τσακαρέστος